Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

Αυτή δυστυχώς είναι η Ελλάδα. Χωρίς φανάρια κυκλοφορίας γιατί φοβούνται να υπογράψουν σύμβαση με τη Siemens

Ίσως είναι και μια μέθοδος δημιουργίας θέσεων εργασίας, με προσλήψεις νέων τροχονόμων για να ρυθμίζουν το χάος που δημιουργείται από τα χαλασμένα φανάρια κυκλοφορίας, αφού η σύμβαση για τη συντήρησή τους έληξε το καλοκαίρι και κανένας αρμόδιος δεν έχει το θάρρος να υπογράψει νέα σύμβαση με τη Γερμανική Εταιρία. Σε διαγωνισμό που είχε προκηρυχτεί, δυο ήταν οι υποψήφιοι και μόνον η Siemens πληρούσε τις προϋποθέσεις. Αλλά δεν προχώρησε ακόμα γιατί οι ευθύνες να υπογραφεί σύμβαση με τη Siemens, είναι φαίνεται πολύ βαριές.

Εν τω μεταξύ ανταλλακτικά δεν υπάρχουν και σιγά-σιγά τα φανάρια βγαίνουν εκτός λειτουργίας και η τροχαία συνιστά στους οδηγούς ... αυτοπροστασία ... με χαμηλές ταχύτητες και προσοχή... Νέος διαγωνισμός είναι στα σκαριά, όπως έγραψα παραπάνω,  αλλά δεν πρόκειται να δώσει λύσεις για διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός.

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα διεθνώς, που έχει δώσει τέτοια έμφαση στο σκάνδαλο των "μαύρων ταμείων" της Siemens, και όχι τόσο για λόγους πραγματικής κάθαρσης (δεν το αποδεικνύουν τα ως τώρα αποτελέσματα) αλλά μάλλον πολιτικού καιροσκοπισμού. Σε μια χώρα που βρίθει περιπτώσεων κρατικών προμηθειών με προτεραιότητες που δόθηκαν δια της μεθόδου του λαδώματος, φάνηκε ν' ανακαλύπτουμε τον τροχό στην περίπτωση Siemens. Ως συνήθως "πέσαμε από τα σύννεφα". Γίνονταν τέτοια πράγματα στις κρατικές προμήθειες;;; Έλα ντε!

Το σκάνδαλο αυτό, που διεθνώς αποκαλύφθηκε, κυρίως λόγω επιχειρηματικών αντικρουόμενων συμφερόντων (και μάλιστα υπερατλαντικών), που θίγονταν, στην Ελλάδα έχει απασχολήσει επί δυο κυβερνήσεων, δυο ειδικές επιτροπές και ακόμα και όσοι παραδέχτηκαν ότι πήραν "χορηγίες" και "κομματικές εισφορές" παραμένουν αλώβητοι ενώ εν τω μεταξύ μια εταιρία, με ιστορία 100 ετών στη χώρα, με θυγατρική, που φορολογείται από το Ελληνικό κράτος και που προσφέρει θέσεις εργασίας και τεχνολογικό know how, ωθείται στην έξοδο. 

Δεν με έπιασε ο πόνος για τη Siemens αλλά δεν γίνεται για να δείχνουν κάποιοι επίφαση διαφάνειας, να οδηγείται η χώρα σε αστειότητες και προβλήματα όπως αυτό με τα φανάρια.
Η κάθαρση είναι προφανώς θεμιτή όταν γίνεται αποφασιστικά και για να εξυπηρετήσει τα δημόσια συμφέροντα και αποκλειστικά αυτά. Αν ψάχνουμε να βρούμε ποιοι τα πήραν για μικροπολιτικούς λόγους και εν τω μεταξύ αντί να τιμωρούνται αυτοί που τα πήραν, αντί να διορθώνουμε τους θεσμούς που επέτρεψαν σε επίορκους να λαδωθούν, απλά δημιουργούμε συνθήκες παρεμπόδισης και της ορθής επιχειρηματικής δραστηριότητας, τότε απλά αποδεικνύουμε την πλήρη αδυναμία μας να λειτουργήσουμε βάσει νόμων και θεσμών. Και οι πολιτικοί, που φοβούνται να πάρουν αποφάσεις βάσει νόμων και θεσμών και να επιτελέσουν το έργο και την υπηρεσία για την οποία εκλέχτηκαν, είναι καλύτερα να αφήσουν την πολιτική και να ιδιωτεύσουν. Ανευθυνοϋπεύθυνοι σε αυτή τη χώρα άλλωστε υπάρχουν πολλοί. Και ας σκεφτούμε ποιον, θα έπρεπε να ενδιαφέρεται περισσότερο το ελληνικό κράτος να τιμωρήσει σ' αυτή την περίπτωση, αυτούς που τα πήραν και παρέβησαν το καθήκον τους, υπηρετούντες ως κρατικοί φορείς, αυτούς που τα έδωσαν ή τον κόσμο, που δεν φταίει σε τίποτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου