Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Μέτρα και επιπτώσεις

Με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων (δες nooz.gr), πιστεύω ότι η κυβέρνηση δίνει έναυσμα στον τιμάριθμο να καλπάσει, αφού αναμένονται και περαιτέρω αυξήσεις στα καύσιμα.
Η όποια άνοδος του τιμαρίθμου έρχεται στην περίοδο που τα μισθωτά εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί και αναμένεται και περαιτέρω συρρίκνωση των, ιδίως στον ιδιωτικό τομέα, όπου υπάρχει απειλητική η δαμόκλειος σπάθη των επιχειρησιακών συμβάσεων. Ήδη είδαμε από τούτη τη βδομάδα την απαρχή, που δείχνει την κατεύθυνση, που θα εφαρμοσθεί η σχετική νομοθεσία από τους εργοδότες και σωματεία προσκείμενα σε αυτούς και στην κυβερνητική παράταξη.

Η όλη λογική της συρρίκνωσης των εργατικών εισοδημάτων στηρίζεται στην προσπάθεια εφαρμογής μιας εσωτερικής έμμεσης υποτίμησης, που θα διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα μέσα στην κρίση, αλλά κάτι τέτοιο προϋποθέτει και την πτώση τιμών προϊόντων και υπηρεσιών. Μα πως περιμένει η κυβέρνηση να συμβεί κάτι τέτοιο όταν στις υπηρεσίες που προσφέρουν οι φορείς, που η ίδια ελέγχει, επιβάλλει αυξήσεις 20% με 40% (βλέπε εισιτήρια); Ναι χρειάζεται εκλογίκευση των οικονομικών των προβληματικών ΔΕΚΟ των μεταφορών, αλλά ποια ανάλυση έχουν κάνει οι οικονομικοί φωστήρες για τις παρενέργειες αυτής της εκλογίκευσης στα γενικότερα πλαίσια της οικονομίας; Πιθανότατα απλά και πάλι, υπάρχουν δράσεις σπασμωδικές και υπαγορευόμενες από τις ανάγκες της στιγμής και τις πιέσεις των Τροϊκανών αλλά και μάλλον για μια ακόμα φορά βλέπουν τα δέντρα και όχι το δάσος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου