Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Νέος τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ/ΤΕΙ ... με αναμνήσεις από τα παλιά συστήματα και τις επίσης παλιές προτάσεις περί "κολλεγιακού έτους σπουδών"

Από τα tanea.gr:

"Τα γενικά χαρακτηριστικά του νέου τρόπου πρόσβασης στα πανεπιστήµια είναι τα παρακάτω:

Στη διάρκεια της φοίτησής του στη Β΄ και Γ΄ τάξη του Λυκείου ο υποψήφιος θα παρακολουθεί µικρό αριθµό υποχρεωτικών µαθηµάτων, µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες που θα τον οδηγούν στην οµάδα σχολών της επιλογής του.

Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα.

Στο τέλος του Λυκείου οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε τέσσερα µαθήµατα που έχουν προεπιλέξει και στην τελική επίδοση θα συνυπολογίζεται η συνολική αξιολόγησή τους στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου. Η είσοδος των υποψηφίων θα γίνεται σε σχολές(π.χ Σχολή Θετικών Επιστηµών Αθήνας, Θεσσαλονίκης κ.λπ.) ή σε πανεπιστήµια (π.χ. Πάντειο Πανεπιστήµιο).Η τελική κατάταξή τους σε πανεπιστηµιακά τµήµατα ή τµήµατα ΤΕΙ θα γίνεται έπειτα από αξιολογικές διαδικασίες (εξετάσεις) στη διάρκεια του Α΄ έτους σπουδών.

Το σύστηµα αυτό θα εφαρµοστεί για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013-2014, δηλαδή θα αφορά τους µαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου το επόµενο σχολικόέτος 2011-2012. "


Μια από τα ίδια (από την εποχή της μεταρρύθμισης Ράλλη του 1979-80 με μαθήματα επιλογής, δέσμες αργότερα κλπ) με την προσθήκη ενός τύπου "κολλεγιακού" έτους, που θα δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της εισαγωγής σε ανώτερο ή ανώτατο ίδρυμα και θα επιφορτίσει το εκπαιδευτικό σύστημα και με άλλες βαθμίδες επιλογής, καθυστερώντας ακόμα περισσότερο τον στην πράξη επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων. Σε εποχές ανεργίας και ανάγκης προσανατολισμού του κόσμου σε συγκεκριμένες δραστηριότητες που θα μπορούν να αποβούν χρήσιμες και για την οικονομία της χώρας και για την εξεύρεση εργασίας των ανθρώπων, πέραν βέβαια της όποιας αναγκαίας εξυπηρέτησης της συνέχισης της επάνδρωσης του επιστημονικού προσωπικού της χώρας, εμείς απλά προσθέτουμε κάποιες χιλιοειπωμένες κρησάρες επιλογής, που εκτός των άλλων έχουν και οικονομικό κόστος και θα επιφορτίσουν ζημιογόνα πιθανότατα την ήδη προβληματική λειτουργία των Ανώτερων και Ανώτατων ιδρυμάτων, με πιο πολλές διαδικασίες και ίσως και μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευομένων στο πρώτο έτος. Αλλά όταν λείπει τελείως ο σχεδιασμός του τι επιτέλους θέλουμε να κάνουνε σαν χώρα και σαν κοινωνία, εκτός του να μαζεύουμε φόρους, τι να περιμένουμε καλύτερο να σχεδιαστεί στην Παιδεία;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου