Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Το ηθικό πλεονέκτημα στο κάλαθο των αχρήστων του αμετροεπούς παραλογισμού

Κατά τον Υπουργό κύριο Πολάκη, οι ΑΜΕΑ δεν πρέπει να κάνουν χρήση των όποιων ευεργετικών νομοθεσιών υπέρ αυτών γιατί έτσι επιβεβαιώνουν τις διακρίσεις τους έναντι των υπολοίπων πολιτών. Κατ' ουσίαν αυτό εξέθεσε ο κύριος Υπουργός με το γνωστό του ύφος στην ανάρτησή του για τον Κυμπουρόπουλο στα κοινωνικά μέσα.
Με βάση αυτό, τίθεται το ερώτημα γιατί άραγε το Κράτος και οι νομοθέτες δημιουργούν με τα ευεργετικά τους νομοθετήματα διακρίσεις υπέρ των ΑΜΕΑ;
Επίσης για τα όποια νομοθετικά ευεργετήματα έχουν πιθανόν χρησιμοποιήσει οι αντίστοιχοι υποψήφιοι του κόμματός του, έχει ο κύριος Υπουργός να σχολιάσει κάτι;

Ένα άλλο σημείο, που θα ήθελα να θίξω είναι αν η καταγωγή ενός ανθρώπου δικαιολογεί τη συμπεριφορά του γιατί διαβάζω ότι είναι γνωστό ότι ο κύριος Πολάκης είναι Σφακιανός και οι Σφακιανοί είναι αψείς. Και είναι σωστό και μη ρατσιστικό να γενικεύουμε έτσι (για τον κύριο Πρωθυπουργό που αναφέρθηκε σχετικά); Και ο αψύς δεν είναι βέβαια κατ' ανάγκη αμετροεπής και παράλογος.
Κρίμα το ηθικό πλεονέκτημα να πετιέται στο σκουπίδια.

: Μετά από παρατήρηση αναγνώστη του blog, οφείλω να διορθώσω την παραπάνω ανάρτησή μου και να ξεκαθαρίσω ότι ο Υπουργός στη δήλωση του ανέφερε ότι ο Κυμπουρόπουλος εδικαιούτο να κάνει χρήση του ευεργετικού νόμου για την πρόσληψή του αλλά το ότι έκανε χρήση του νόμου, δεν του δίνει άραγε το δικαίωμα να ζητάει ίσες ευκαιρίες στα τόσα και τόσα θέματα που ταλανίζουν τους ΑΜΕΑ; Δικαίωμα για υπηρεσίες και λειτουργίες, που λαμβάνουν υπόψη τους τα προβλήματα τους; Και που θα τους δίνουν τη δυνατότητα μιας ζωής με ευκαιρίες ανάπτυξης των ταλέντων και δυνατοτήτων τους και τη δυνατότητα καλύτερης συμβολής στο κοινωνικό γίγνεσθαι της χώρας;
Και αλήθεια, όπως εμφανίζεται και σε περαιτέρω σχολιασμούς του Υπουργού, η δήλωση Κυμπουρόπουλου σήμαινε το αίτημα για κατάργηση των ευεργετικών νομοθετημάτων για τους ΑΜΕΑ; Το να ζητάει ίσες ευκαιρίες πέρα από μόρια και χάρες, έτσι ερμηνεύεται; Αν θέλουμε την πολιτική αντιπαράθεση και μόνον, θα το ερμηνεύσουμε έτσι. Είμαστε ευχαριστημένοι σαν κοινωνία με την αντιμετώπιση των ΑΜΕΑ, από την απλή πρόσβαση σε χώρους ας πούμε ως και ακόμα πιο ειδικά πράγματα, που όταν κάποιος από αυτούς ζητάει ίσες ευκαιρίες, εμείς θα πάμε να του κουνήσουμε το δάκτυλο, που χρησιμοποιεί τις όποιες διατάξεις έχουμε για να τον βοηθήσουμε;

Εφόσον εγώ έκανα άστοχη υπέρβαση στην κριτική μου αρχικά, ζητώ συγγνώμη γιατί έχω μάθει να κάνω κάποια στοιχειώδη αυτοκριτική.

ΥΓ2: H δήλωση Πολάκη ήταν λοιπόν "αψεία" αντίθεση στην ανάρτηση Κυμπουρόπουλου που ζητούσε ίσες ευκαιρίες πέρα από χάρες και μόρια γιατί η άποψη που εξέφρασε είναι νεοφιλελεύθερη και αποσκοπεί στο να αποδομήσει το κράτος πρόνοιας που έκτισε η κυβέρνηση κατά τη θητεία της.
Επειδή λοιπόν εμένα δεν μου αρέσει να υποστηρίζω νεοφιλελεύθερες απόψεις, ας δούμε έναν ορισμό του Κράτους Πρόνοιας για να κρίνουμε πόσο νεοφιλελεύθερο είναι να ζητάει ένας άνθρωπος με ειδικές ανάγκες ίσες ευκαιρίες:

"Το κράτος πρόνοιας είναι μια μορφή οργάνωσης του κράτους που έχει
προκύψει στις δυτικοευρωπαϊκές χώρες με τις ελεύθερες οικονομίες αγοράς
στον εικοστό αιώνα. Το βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του είναι η
επέμβαση του στις οικονομικές και βιομηχανικές σχέσεις, προκειμένου να
καθιερωθεί η ισότητα της ευκαιρίας μεταξύ ατόμων και κοινωνικών ομάδων
και έτσι να εξασφαλισθούν τα μέσα μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης για τα
άτομα και τις ομάδες."


Στις κοκορομαχίες του διπολισμού δεν είναι καλό να εμπλέκεται κανείς (απλά τους δίνεις την αξία που επιζητούν και δεν έχουν) και επειδή εγώ δεν έχω κανένα συμφέρον να αποκομίσω με τις όποιες απόψεις εκφράζω με βάση τη γνώση ενός απλού ανθρώπου και την κοινή λογική και ούτε νιώθω καλά να αδικώ τον οιοδήποτε ή να κάνω το δικηγόρο οιουδήποτε και επειδή στη χώρα μας δεν υπερισχύει η λογική αλλά οι "ταμπέλες" και τα στερεότυπα, δεν θα ήθελα σε όλη αυτή την περίοδο να ξανασχοληθώ με σχετικά θέματα μέσα από το blog παρά μόνον ως ιδιώτης. Παρατηρώντας και τη σχετική αντιπαράθεση για το θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η θεώρηση μου αυτή για την απαξία τέτοιου επιπέδου αντιπαραθέσεων, ενισχύθηκε.

ΥΓ3: Κύριε Κυμπουρόπουλε, ίσως θα έπρεπε να ξανασκεφθείς αν η ενεργός ενασχόλησή σου με την πολιτική αξίζει τον κόπο, ή θα πρόσφερες εν τέλει περισσότερα μέσα από την επιστήμη σου και τον εκτός κομματισμού ακτιβισμό σου. Θα παρέμενες ένα σημείο αναφοράς, που ο σεβασμός όλων θα έκανε τις απόψεις σου να έχουν βαρύνουσα σημασία και πιθανόν να ακουγόσουν περισσότερο και να συνεισέφερες ουσιαστικότερα. Η φθορά μέσα στα "μαντριά" του ελληνικού κομματισμού μάλλον είναι βέβαιη.

ΥΓ4: Επειδή επανήλθε ο κύριος Πολάκης με κάτι σκίτσα για να αντιπαραθέσει τη διαφορά της Ισότητας από τη Δικαιοσύνη και επειδή το θέμα δεν μπορεί να θεωρηθεί μόνον μέσα από τη στεγνή πολιτική ιδεολογική ματιά, που το βλέπουν άνθρωποι σαν τον Υπουργό και το εν γένει πολιτικό μας περιβάλλον ένθεν και εκείθεν, παρακαλώ διαβάστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να καταλάβετε και λίγο περαιτέρω τι εννοούν ΑΜΕΑ και το στενό τους περιβάλλον όταν μιλούν για ίσες ευκαιρίες. "Δομές και αποκλεισμός". Ένα μικρό απόσπασμα:

"Η υποστελέχωση των ειδικών σχολείων αλλά και το γεγονός ότι αυτά στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους είναι ενδεικτικά του αποκλεισμού αυτών των ατόμων στην ίση μεταχείριση. Στο Ειδικό Δημοτικό τα παιδιά προαυλίζονται σε μπαλκόνι του 1ου ορόφου την ώρα που τα υπόλοιπα παιδιά έχουν τον χώρο και τα μέσα για να διασκεδάζουν και να ξεκουράζονται στα διαλείμματα τους. «Όταν γίνεται μία εκδήλωση όλοι ανεβαίνουν στο βήμα και λένε «όχι» στον αποκλεισμό. Αγνοούν βέβαια ότι εμείς αυτή την άνιση μεταχείριση τη βιώνουμε με τα παιδιά μας καθημερινά".

Όταν όμως θέλεις να δεις αυτά τα θέματα στεγνά ιδεολογικά, ότι και να πει ο εμπλακείς στην πολιτική ΑΜΕΑ Κυμπουρόπουλος για ίσες ευκαιρίες, θα το ανάγεις στο νεοφιλελευθερισμό. Μπορεί να έχεις δίκιο για το Μητσοτάκη κύριε Πολάκη αλλά όχι για το τι θέλει και τι εννοεί ο Κυμπουρόπουλος και κάθε Κυμπουρόπουλος και εύχομαι η ζωή να μη σε φέρει στη θέση να το καταλάβεις στο πετσί σου γιατί και η Ιατρική που ασκείς και θα έπρεπε να σε έχει κάνει να καταλαβαίνεις, δεν σε έχει κάνει.

4 σχόλια :

  1. Ο ΠΟΛΑΚΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΚΡΙΝΕ ΤΟΝ ΚΥΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΩΣ ΑΜΕΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΟΤΙ ΚΑΛΩΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΕΓΙΝΕ.ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΑΠΛΩΣ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΩΣ ΑΜΕΑ ΔΕΝ ΖΗΤΑΕΙ ΧΑΡΕΣ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαι του είπε λοιπόν, ότι έπρεπε να πάει με τη διαδικασία πρόσληψης την κανονική να προσληφθεί αν θέλει να μιλάει για ίσες ευκαιρίες. Αλλιώς τι; Δεν δικαιούται να ζητάει ίσες ευκαιρίες εν γένει ένας ΑΜΕΑ; Για να έχει ένας ΑΜΕΑ ίσες ευκαιρίες στη ζωή με βάση τα προβλήματα που έχει, νομοθετούνται οι σχετικοί νόμοι. Είναι προφανές.
      Και μάλλον προφανές είναι ότι ο Κυμπουρόπουλος δεν ζητά την κατάργησή τους όπως θέλει να παρουσιάσει ο κύριος Πολάκης και όντως παρουσίασε με τη δεύτερη δήλωσή του.
      Οι ίσες ευκαιρίες αφορούν το να δημιουργήσουμε μια κοινωνία και ένα περιβάλλον, που να μπορούν και οι ΑΜΕΑ να λειτουργήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να πάρουν τις ευκαιρίες τους.
      Πχ σχολεία προσβάσιμα, μέσα συγκοινωνίας προσβάσιμα, λειτουργίες και υπηρεσίες, που τους βοηθούν.
      Αλλά όταν βιάζεσαι να κρίνεις αυτόν που θεωρείς ιδεοληπτικά μιαρό ιδεολογικό αντίπαλο, δυστυχώς φτάνεις σε λάθη. Αν εγώ που δεν θεωρώ κανέναν Πολάκη αντίπαλο, έκανα λάθος κάπου στην κριτική μου, το ξαναβλέπω και το διορθώνω. Αν μη τι άλλο ελπίζω να έχω το ελάχιστο της αυτοκριτικής.

      Η ανάρτηση λοιπόν η αρχική του κου Πολάκη ήταν η παρακάτω:

      "Αν διεκδικουσες ΙΣΕΣ ευκαιρίες κύριε Κυμπουροπουλε , να έβαζες χαρτιά για να προσληφθείς επιμελητής Β στο ΕΣΥ με κριση απο συμβούλιο οπως οι άλλοι γιατροί και οχι ετςι :(οπως δικαιουσουν ως ΑΜΕΑ)
      ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΚΡΙΜΑ να λες αυτα που λες!!!"

      Όντως αναφέρει το "όπως δικαιώσουν". Αλλά αυτό είναι το κρίσιμο σημείο στο αίτημα των ΑΜΕΑ για ίσες ευκαιρίες; Αν χρησιμοποιούν τους ευεργετικούς νόμους ή όχι; Και αν υπάρχουν οι νόμοι και τους χρησιμοποιήσουν, δεν δικαιούνται να διεκδικούν ίσες ευκαιρίες στα τόσα και τόσα κοινωνικά θέματα και ζητήματα;

      Εγώ θα διορθώσω την ανάρτησή μου με βάση την παρατήρησή σου. Κάποιοι άλλοι δεν πρόκειται ποτέ να διορθώσουν τίποτα.

      Διαγραφή
  2. Και η δεύτερη δήλωση του κυρίου Πολάκη για να υπάρχει πλήρης και αντικειμενική εικόνα:

    «Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε, αντιπαρέρχομαι την προσπάθεια συνειδητής στοχοποίησης μου από Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ένα σύγχρονο κοινωνικό κράτος οφείλει να θεσμοθετεί μέτρα άρσης των διακρίσεων υπέρ των ατόμων με αναπηρία. Το ερώτημα προς τη Νέα Δημοκρατία και τον κ. Κυμπουροπουλο είναι αν τα θετικά μέτρα, όπως μόρια και επιδόματα, τα θεωρούν χάρες που θέλουν να καταργήσουν ή είναι η ουσία της κοινωνικής πολιτικής. Διατύπωσα πολιτική κριτική σε δήλωση που έλεγε κάποια πράγματα από τη στιγμή που ορθώς κάνει και εκτίθεται στο πολιτικό πεδίο. Το ερώτημα είναι αν τα θεωρούν χαρές που θέλουν να καταργήσουν»

    Το δικό μου ερώτημα είναι αν πέραν από τα μόρια και τις χάρες, οι ΑΜΕΑ έχουν ανάγκη από διαφορετική κοινωνική αντιμετώπιση και να λαμβάνονται περισσότερο υπ' όψη σε κρατικούς και δημόσιους σχεδιασμούς. Αν ναι, το αίτημα για ίσες ευκαιρίες ή πολύ καλύτερα ΑΝΑΛΟΓΕΣ ευκαιρίες είναι υπαρκτό και δεν αναιρεί μόρια και ευεργετήματα.
    Πέρα από κάθε ιδεοληψία πιθανόν υποβόσκει και στην αντιπέρα του Πολάκη όχθη. Και κύριε Πολάκη, δεν είναι κυβέρνηση οι ιδεοληπτικοί της άλλης πλευράς και δυστυχώς δομές πχ για αυτιστικά παιδιά κλπ, συνεχίζουν να κλείνουν και άνθρωποι και οικογένειες να μένουν εκκρεμείς και χαμένοι.
    Ας μην κουνάμε λοιπόν το δάκτυλο τόσο εύκολα. Δεν είναι όλα στο βωμό του κομματικού διπολισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΥΓ3 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ,Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑ ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΞΕΣΚΕΠΑΣΕΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΛΟΒΙΤΟΥΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ.ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΞΕΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΦΑΣΑΡΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ,ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή