Επειδή δεν είναι μόνο η μείωση μισθών και συντάξεων αλλά και η αύξηση των τιμών, την οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε, παραθέτω πίνακες του Γενικού Δείκτη Τιμών του Νοεμβρίου 2010 με τις συγκρίσεις με το Νοέμβριο του 2009. Τα στοιχεία είναι της Στατιστικής Υπηρεσίας.
Ακούω γύρω διάφορους καλοθελήτες να λένε ότι σύντομα θα πέσουν οι τιμές και τώρα κρατιούνται και μάλιστα έχουν πέσει κιόλας. Προφανώς η προπαγάνδα αυτή είναι στα πλαίσια της προσπάθειας να πειστεί ο κόσμος ότι η Μνημονιακή πολιτική αποδίδει και ότι οι μειώσεις μισθών δεν είναι τίποτε άλλο από μια εσωτερική υποτίμηση που συνοδεύεται από παράλληλη πτώση τιμών και κατά συνέπεια οι διαμαρτυρίες για τις μειώσεις μισθών δεν είναι λογικές γιατί απλά οι μειώσεις αφορούν τη μια συνιστώσα της συμπίεσης της Ελληνικής Οικονομίας και το βάρος για το λαό θα είναι μικρότερο από τη συμπίεση και της άλλης συνιστώσας, αυτής των τιμών.
Δυστυχώς δεν ζούμε σε οικονομικό περιβάλλον παρεμβατισμού ώστε να ελέγχονται οι τιμές. Επίσης βρισκόμαστε σε οικονομικό περιβάλλον παγκοσμιοποίησης, που οι τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών, δεν επηρεάζονται άμεσα και δραστικά από τη μείωση της ζήτησης μιας μικρής αγοράς σαν την ελληνική, που σε τεράστιο ποσοστό καταναλώνει εισαγόμενα προϊόντα.
Χωρίς περαιτέρω σχόλια, ούτε για τους καλοθελητές, ούτε για την προπαγάνδα τους, δείτε πιο κάτω τα στατιστικά στοιχεία του τιμάριθμου ... και καλή πρωτοχρονιά...:
Σύγκριση Νοεμβρίου 2010, με Νοέμβριο 2009 (Πίνακες: 2, 5)
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,9% το μήνα Νοέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά.
β) Κατά 19% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 5,9% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
ζ) Κατά 15,6% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών.
η) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
θ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
ι) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
ια) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ιβ) Κατά 4,8% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
ΥΓ: Επειδή οι καλοθελητές ρίχνουν το βάρος τους στα βασικά προϊόντα της κατηγορίας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", να προσθέσω ότι το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2009-Νοεμβρίου 2010 είχαμε αύξηση 1,2% έναντι μείωσης 1% το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2008-Νοεμβρίου 2009.
Βέβαια η επωδός τέτοιων καλοθελητών είναι ότι τώρα η Στατιστική Υπηρεσία δίνει αξιόπιστα στοιχεία ενώ τότε δεν έδινε, οπότε ας μείνουμε μόνον στους απόλυτους αριθμούς του 2010.
Σελίδες
- Αρχική σελίδα
- ΝΕΑ Πανιωνίου 11/1/2019
- Aντικειμενικές Αξίες 2007. ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
- ΔΟΥ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Το ήξερες;
- ΠΑΝΙΩΝΙΑ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
- ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ
- Πρακτικές Συμβουλές
- Εμβόλια και πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Επίκαιρα από το Διαδίκτυο
- Ερωτ/Απαντ. ΑΠΟΛΥΣΗ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
- ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
- Πρόγραμμα Πανιωνίου - Super League 2015-16
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου