Και ενώ άλλοι αποφάσισαν να βγουν στους δρόμους για να μαζέψουν τις υπογραφές που θα προκαλέσουν το αιτούμενο δημοψήφισμα, οι προτάσεις καλά κρατούν για το μεταναστευτικό ζήτημα. Σήμερα διάβασα με ενδιαφέρον και αυτές του ΚΚΕ (nooz). Μεταξύ πολλών σωστών ή τραβηγμένων, ανάλογα με το πως τα βλέπει κανείς, εμένα μου δημιούργησε κάποιες απορίες η πρόταση για την παιδεία των μεταναστών και των τέκνων τους. Το συνδυάζω και με την πρόσφατη δίκη και αθώωση της κας Πρωτονοταρίου που είχε διοργανώσει στο σχολείο της πρωτοποριακά προγράμματα εκμάθησης της μητρικής γλώσσας στα παιδιά των μεταναστών και της Ελληνικής στους γονείς των. Λέει λοιπόν μεταξύ άλλων το ΚΚΕ:
"...Ειδική φροντίδα για την ισότιμη πρόσβαση των παιδιών όλων των μεταναστών στις δομές της ελληνικής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, που θα περιλαμβάνει και την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας, της ιστορίας και του πολιτισμού τους".
Ακούγεται και διαβάζεται ως πολύ σωστό και δίκαιο. Θυμάμαι όμως ότι για την Ελληνική διδασκαλία των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, ενεπλέκετο και σε κόστος και σε οργάνωση των μαθημάτων και σε αποστολή δασκάλων το Ελληνικό κράτος σε συνεργασία με τη Γερμανία. Να κάνουμε λοιπόν τα πολύ σωστά αυτά προγράμματα εκμάθησης της μητρικής γλώσσας των παιδιών των μεταναστών μας, που θα τα βοηθήσουν πιθανότατα στην όλη εκπαίδευσή τους και ίσως και στην καλύτερη εκμάθηση και της Ελληνικής, αλλά μπορεί το Ελληνικό δημόσιο μόνο του να φέρει την οργάνωση και το κόστος αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς τη βοήθεια των κρατών προέλευσης των μεταναστών; Είναι εφικτό να το κάνει αυτό το Ελληνικό Δημόσιο και μάλιστα στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται για τις αρκετές και όχι μία ή δύο εθνότητες των μεταναστών που φιλοξενούμε; Ας σκεφτούμε ότι σε μια εικοσαετία στην ευρύτερη Αττική, αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν 2 διαπολιτισμικά σχολεία για την υποδοχή των παιδιών από διάφορες εθνότητες, που δεν γνωρίζουν καλά ελληνικά. Ζητάμε λοιπόν από την οικονομικά άρρωστη Ελλάδα να οργανώσει κάποια πράγματα για τα οποία θα έπρεπε να δείχνουν στοιχειώδες ενδιαφέρον πρώτα πρώτα τα κράτη προέλευσης; Άποψή μου είναι ότι η Ελλάδα θα πρέπει να δώσει βαρύτητα στα σχολεία υποδοχής και στη στελέχωσή τους. Η εκμάθηση της πολιτισμικής κουλτούρας και της γλώσσας των μεταναστών είναι μια εκπαιδευτική υπηρεσία, θεμιτή μεν αλλά μόνον όσοι αιθεροβατούν μπορούν να θεωρούν ότι μόνο του το κράτος υποδοχής μπορεί να τη στηρίξει. Μπορούμε να έρθουμε μεν σε επαφή με τα μείζονα κράτη προέλευσης των μεταναστών μας και να υπάρξουν μορφωτικές συμφωνίες με αυτά και με βάση αυτές τις συμφωνίες θα μπορέσουν να οργανωθούν οι αντίστοιχες εκπαιδευτικές λειτουργίες.
Το θέμα στο μεταναστευτικό ζήτημα δεν είναι να πλειοδοτούμε ή ν' αρνούμαστε τα πάντα αλλά να βρούμε πρακτικές λύσεις προς το συμφέρον όλων και προ πάντων όχι εις βάρος της χιλιόπαθης Ελληνικής Κρατικής οντότητας.
Σελίδες
- Αρχική σελίδα
- ΝΕΑ Πανιωνίου 11/1/2019
- Aντικειμενικές Αξίες 2007. ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
- ΔΟΥ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Το ήξερες;
- ΠΑΝΙΩΝΙΑ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
- ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ
- Πρακτικές Συμβουλές
- Εμβόλια και πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Επίκαιρα από το Διαδίκτυο
- Ερωτ/Απαντ. ΑΠΟΛΥΣΗ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
- ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
- Πρόγραμμα Πανιωνίου - Super League 2015-16
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου