Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Πετρελαιοκίνηση;;;

Γίνεται συνεχής λόγος τελευταία για το ότι ο κος Παπακωνσταντίνου θα περάσει νομοσχέδιο που θ' αφήσει ελεύθερη την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το Φθινόπωρο. Επειδή οι κυβερνητικοί χειρισμοί ανέκαθεν στην Ελλάδα δεν μας έπειθαν ότι προτάσσουν τους περιβαλλοντικούς παράγοντες και τη δημόσια υγεία πάνω από οικονομικά συμφέροντα και κοντόφθαλμες πολιτικές "ανάπτυξης", σε μια μικρή μελέτη του θέματος που έκανα, με βάση τα σχετικά δημοσιεύματα, εν κατακλείδι η πιο μοντέρνα τεχνολογία πετρελαιοκίνησης, Euro 5, έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές CO2 και αιωρούμενων σωματιδίων και μάλιστα του CO2 σε χαμηλότερα επίπεδα από τους βενζινοκινητήρες, αλλά έχει αυξήσει περισσότερο τις εκπομπές οξειδίων του Αζώτου με επιπτώσεις στο όζον. Η νεώτερη αναμενόμενη τεχνολογία Euro 6 ίσως λύσει το πρόβλημα αυτό. Οχήματα τέτοιας τεχνολογίας σχεδιάζονται να κυκλοφορήσουν το 2014 αν και υπάρχουν εταιρίες που ισχυρίζονται ότι ήδη πληρούν τις προδιαγραφές. Τέλος απ' όσα διάβασα, η απόδοση αυτής της τεχνολογίας εξαρτάται σε τεράστιο ποσοστό από την ποιότητα του καυσίμου και από την περιεκτικότητα του σε θείο. Τυχόν νοθεία του καυσίμου ή εκ γενετής χρήση χαμηλής ποιότητας καυσίμου, αδρανοποιεί τους καταλύτες και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αιωρουμένων σωματιδίων εξομοιώνεται με αυτές των μουτζούρηδων παλιών φορτηγών κλπ, που βλέπουμε στους δρόμους της χώρας μας να εκπέμπουν ντουμάνια κάπνας. Είναι σε θέση το Ελληνικό κράτος να εξασφαλίσει ότι τα ντηζελοκίνητα οχήματα θα καταναλώνουν καύσιμο υψηλής ποιότητας;

Έρχομαι εγώ τώρα ο άσχετος και λέω γιατί να βιαστούμε να απελευθερώσουμε αυτή την τεχνολογία με βλαπτικά επακόλουθα που μπορεί να λύσει η εξέλιξή της σε περίπου 2 χρόνια; Γιατί να υποχρεώσουμε τον κόσμο άραγε να αγοράσει τα οχήματα μιας τεχνολογίας, που σύντομα θα ξεπεραστεί; Γιατί αν την απελευθερώσουμε την πετρελαιοκίνηση, δεν το κάνουμε με κίνητρα πρώτα απόσυρσης όλου αυτού του μουτζούρικου στόλου παλιών φορτηγών, επαγγελματικών οχημάτων κλπ; Γιατί αν το κάνουμε, δεν το κάνουμε από τώρα προδιαγράφοντας τα οχήματα Euro 6, που κυκλοφορούν στην αγορά; Γιατί να το κάνουμε και δεν συνεχίζουμε να προωθούμε την αγορά των υβριδικών οχημάτων, που σαφώς είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον από τα ντηζελοκίνητα;

Σχετικά άρθρα μπορείτε να διαβάσετε στο energypress.gr και στο laikoyra.gr (πολύ εμπεριστατωμένη αναδημοσίευση από το ΒΗΜΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου