Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Άλλο ένα "καρφί" στην Αθήνα

Ένα από τα λίγα πράγματα, που είχαμε να χαιρόμαστε στην πόλη της Αθήνας, μέσα στα τόσα στραβά, ήταν η παραλία της.
Φρόντισαν και αυτό να καταστραφεί. Ακόμα και το φρέσκο ψάρι έβγαλαν από τη διατροφή του κόσμου.
Ένα καράβι που δεν του βρίσκει ρήγμα το Λιμενικό, χωρίς καιρό (και σχεδόν χωρίς πλήρωμα...), ένα καράβι που του έδωσαν παράταση λειτουργίας τον Αύγουστο ως τις 29 Σεπτεμβρίου..., στα καλά καθούμενα βυθίστηκε με τόνους μαζούτ, να μολύνουν τη θάλασσα και τις ακτές. Τα φράγματα μπήκαν εν πολλοίς κατόπιν εορτής όταν η μόλυνση διασκορπίστηκε σε σημείο, που κάνει δυσχερέστατη τη διαχείριση της κατάστασης. Μυρίζει όλη η παραλιακή ζώνη σαν διυλιστήριο. Το κόστος της απορρύπανσης περιμένουν να το πληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία όταν και όποτε τελεσιδικήσει βέβαια η προσφυγή ή οι προσφυγές και ως τότε προφανώς θα φορτωθεί στην καμπούρα του σκληρά φορολογούμενου πολίτη. Πάρα πολλοί επαγγελματίες θα πληγούν καίρια από το συμβάν.
Δεν είναι δυνατόν να μην αποδοθούν ευθύνες. Κάποια στιγμή φθάνει ο κόμπος στο χτένι.
Ποιος έδωσε παράταση στην άδεια αυτού του καραβιού και γιατί ωσότου να συμμορφωθεί του επέτρεψαν να φέρει φορτία τέτοιου είδους;
Και κάποια στιγμή ας σταματήσουν οι "ωραιοποιήσεις" των καταστροφών μην και έχουμε πολιτική ζημία. Πιο σεβαστός γίνεται ο οιοσδήποτε αναλαμβάνει τις ευθύνες έστω που του αναλογούν. Εδώ φτάνουμε να τα βλέπουμε όλα καλά καμωμένα και να έχουμε καταστρέψει το Σαρωνικό. Δεν γίνεται. Ελπίζω να πληρώσουν όσοι ευθύνονται πολύ ακριβά και η Φύση να γιατρέψει τις πληγές της με το χρόνο και με τις λιγότερες επιπτώσεις για όλους μας. Δύσκολο και το πρώτο (δυστυχώς σε αυτή τη χώρα) και το δεύτερο.

ΥΓ: Δεν θέλω να κάνω τον ειδικό, αλλά για να βυθιστεί έτσι το καράβι, κάτι μπορεί να έγινε με το έρμα του. Αυτά τα πλοία χρησιμοποιούν θαλάσσιο έρμα, που βάζουν ή βγάζουν στην εκφόρτωση και φόρτωση. Μια από τις παρατηρήσεις της επιθεώρησης είχε να κάνει με τις αεροφιάλες που φυλάνε το συμπιεσμένο αέρα και που μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται πιθανόν και για το καθαρισμό των φίλτρων θαλάσσης για το έρμα. Τέλος πάντων, μην μπαίνω σε τομείς που δεν ξέρω. Απλά η κλίση που πήρε ίσως δικαιολογείται από κάποια ανισορροπία του έρματος στις δεξαμενές.
Ότι και να έγινε, μήπως πλοίο με παρατηρήσεις, θα έπρεπε να τίθεται σε ακινησία ωσότου αυτές οι παρατηρήσεις διορθωθούν; Πόσο ακίνδυνες παρατηρήσεις είχε το πλοίο; Οι υπεύθυνοι θα πρέπει να το ξεκαθαρίσουν. Τουλάχιστον να παίρνουμε διδάγματα από τα παθήματά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου