Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Πρότυπα-Πειραματικά: Η συνέχεια της "μεγάλης μεταρρύθμισης"

"Διαχωρίζονται από φέτος τα Πρότυπα από τα Πειραματικά σχολεία και στα μεν πρώτα θα γίνει κλήρωση για την εισαγωγή στα προγράμματά τους, ενώ στα δεύτερα θα γίνει διαβούλευση για το αν θα συνεχισθούν οι εξετάσεις εισαγωγής.

Σε κάθε περίπτωση στα πρότυπα οι εξετάσεις, εάν γίνουν, θα γίνουν για τους νεοεισαχθέντες από το δημοτικό στο γυμνάσιο, ενώ δεν θα ξαναδίνουν εξετάσεις για το Λύκειο.

Οπως είπε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, αλλά και ο αναπληρωτής του, Τ. Κουράκης, τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών σχολείων που παραιτήθηκαν θα αντικατασταθούν άμεσα.

Επίσης οι θέσεις εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία που ήταν επί θητεία μετατρέπονται σε μόνιμες οργανικές θέσεις, για να μην βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας.

Οι εκπαιδευτικοί, όταν τελειώνουν την θητεία τους στα Πειραματικά θα πηγαίνουν στην Περιφέρεια, για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους.

O κ. Μπαλτάς είπε ότι οι δυο τύποι σχολείων θα γίνουν σεβαστοί και δεν θα θιγούν."


ΣΧΟΛΙΟ: Τα Λύκεια και τα Γυμνάσια είναι ανεξάρτητες σχολικές οντότητες. Αφού σε κάποια από αυτά τα σχολεία θα μπει σε διαβούλευση το αν συνεχισθούν οι εξετάσεις εισαγωγής, γιατί αποκλείεται από τη διαβούλευση το να γίνονται οι εξετάσεις εισαγωγείς από το Γυμνάσιο στο Λύκειο;
Γιατί θεωρείται δίκαιο κάποιος ο οποίος εισήχθη με εξετάσεις στο Γυμνάσιο να θεωρείται επαρκής για την εισαγωγή του και στο Λύκειο, ένα σχολείο ανεξάρτητο από το Γυμνάσιο, με διαφορετική διοίκηση και διαφορετικές απαιτήσεις;

Και περαιτέρω και ακόμα και με το θεσμό της κλήρωσης γιατί η κλήρωση που θα γίνεται για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο, να σημαίνει και εισαγωγή στο Λύκειο; Υποτίθεται ότι αναζητείται μέσω της κλήρωσης, ο τρόπος ώστε αυτά τα σχολεία να είναι ανοικτά σε όλους και να δίνουν την ευκαιρία ακόμα και ασχέτως απόδοσης. Γιατί λοιπόν να μην ισχύει νέα κλήρωση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, έστω κάποιων θέσεων ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους και να γίνουν και πιο ανοικτά ακόμα αυτά τα σχολεία;

Θα μπουν κάποια ελάχιστα κριτήρια για τους υποψηφίους έστω και για το σύστημα της κλήρωσης και ποια θα είναι αυτά;

Θα αποφευχθούν παραθυράκια του παρελθόντος για παιδιά εκπαιδευτικών, αδέλφια ή τέλος πάντων όσα τουλάχιστον δεν εξυπηρετούν ιδιαίτερα κοινωνικές ανάγκες;

Έπειτα διαβάζω από τη μια ότι μετατρέπονται η επί θητεία  (νομίζω πενταετή) θέσεις των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων σε μόνιμες οργανικές αλλά από την άλλη διαβάζω ότι με το τέλος της θητείας τους, θα στέλνονται στην περιφέρεια  για τη μεταφορά της εμπειρίας τους.
Το τελευταίο είναι πολύ καλό αλλά επειδή δεν είμαι και ο βαθύτερος γνώστης των δημοσιοϋπαλληλικών θεμάτων, δεν καταλαβαίνω τελικά αν θα ισχύει η πενταετής θητεία και επαναξιολόγηση ή όχι. Και εν γένει δεν είναι σαφές εφόσον βέβαια αναφερόμαστε απλά σε "έπεα πτερόεντα" δηλώσεων Υπουργού και όχι νομοσχέδιο αν και πως θα γίνεται η αξιολόγηση αυτών των εκπαιδευτικών.

Κατά τ' άλλα βεβαίως-βεβαίως κατά τη δήλωση του κου Υπουργού, "οι δυο τύποι σχολείων θα γίνουν σεβαστοί και δεν θα θιγούν"...

Εν τέλει, το μέγιστο πρόβλημα της Παιδείας μας ήταν φαίνεται η ύπαρξη των Προτύπων σχολείων με εξετάσεις ώστε να δώσει τέτοια προτεραιότητα και αμεσότητα στην αντιμετώπιση του "προβλήματος" η κυβέρνηση (ή ίσως, λέω εγώ ο κακοπροαίρετος, ίσως υπάρχουν κάποιες υποχρεώσεις που πρέπει να εξυπηρετηθούν σε συνάρτηση με ιδεοληψίες και αγκυλώσεις).
Σίγουρα η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος δεν σκοντάφτει και στους "θεσμούς". Ανέξοδη είναι και μας τονώνει την επίφαση της δημοκρατικοφανούς μας συνείδησης...

Μπράβο. Και σ' άλλα τέτοια με το καλό.

ΥΓ1: Η διαβούλευση ελπίζω να γίνει πριν τον Ιούνιο...
Αλλού διαβάζω ότι τα 5 ιστορικά σχολεία (Ιωνίδειος, Βαρβάκειο, Ζωσιμαία, Ανάβρυτα, Ευαγγελική) που θα παραμείνουν ως Πρότυπα, θα αποφασίσουν τα ίδια αν θα κάνουν εξετάσεις...

Όπως και αν έχει, υπήρχαν 60 πρότυπα ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΣ και θα μείνουν 4 στην Αθήνα και ένα εκτός. Αυτή είναι η μεταρρύθμιση ίσων ευκαιριών του κου Μπαλτά και των συν αυτώ.

ΥΓ2: Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: "Πολλοί ακόμη θυμούνται την προ δεκαετίας «κλήρωση του πάγου» σε ένα τέτοιο σχολείο. Τότε, οι κλήροι με τους μαθητές που «έπρεπε» να επιλεγούν είχαν από το προηγούμενο βράδυ μπει σε ψυγείο, ώστε την ώρα της κλήρωσης ο καθηγητής που διάλεγε τους κλήρους να επιλέγει μόνο τους... παγωμένους!"

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου