Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Βάλτε και κανένα καθρέφτη

Είμαι ο τελευταίος που θα ενέκρινα καταλήψεις σχολείων όταν μάλιστα η εμπειρία ετών τώρα έχει καταδείξει ότι συνοδεύονται από εξωσχολικές συμμετοχές και καταστροφές δημόσιας περιουσίας.
Αλλά δεν καταλαβαίνω ειλικρινά πως δεν βλέπουν στον καθρέπτη τους εκεί στο Υπουργείο Παιδείας αυτούς που φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθυνών για τις πρόσφατες καταλήψεις.
Να δεχτώ ότι επίσης μεγάλο μερίδιο ευθυνών φέρουν πολιτικάντηδες της δεκάρας, που και τώρα όπως και σε όλο το παρελθόν της μεταπολίτευσης, βάζουν τα παιδιά και τους νέους μπροστά για να παίξουν οι ίδιοι αντιπολιτευτικά παιχνίδια και να αποκομίσουν πολιτικά κέρδη.
Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση πως μπορεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ισχυριστεί ότι όλα είναι αναίτια και προβοκατόρικα όταν η πολιτική της είναι εξόφθαλμα αποσπασματική και υποκριτική εδώ και αρκετό καιρό;

Δημιουργεί την Τράπεζα Θεμάτων την τελευταία στιγμή πέρυσι και την εφαρμόζει στου κασίδη το κεφάλι κατά τρόπο διαβλητό και βοά ο τόπος για ιδιωτικά σχολεία που κορόιδεψαν στην κλήρωση των θεμάτων της Τράπεζας και για επιτηρητές που επιτηρούσαν βοηθώντας.  Ξεκινούν οι εξετάσεις και κάποια σχολεία εξετάζονται με θέματα μεταξύ των οποίων  κάποια συγκεκριμένου βαθμού δυσκολίας και σε κάποιες περιπτώσεις και εκτός ύλης και μετά αυτά τα θέματα αποσύρονται ως πολύ δύσκολα ή εκτός ύλης και άλλα σχολεία που έδιναν τα ίδια μαθήματα αργότερα εξετάζονται με κληρώσεις που δεν έχουν αυτά τα θέματα. Βγάζουν αποτελέσματα της Α Λυκείου και βλέπουν το μπάχαλο και αλλάζουν τον τρόπο βαθμολογίας και όχι μια αλλά 4-5 φορές...
Έρχεται ο νέος Υπουργός και ξαφνικά εξαγγέλλει και νέες αλλαγές στυλ όχι Χημεία σε κάποιες σχολές αλλά Πληροφορική και δημιουργεί και περαιτέρω αβεβαιότητες που και αυτές αναμένεται να λυθούν την τελευταία στιγμή. Και κατ' επίφαση για το καλό της Παιδείας αλλά στο βάθος και με στόχους όπως πχ πως θα χρειαστούμε λιγότερους καθηγητές μεταθέτοντας μαθήματα από Γενικής Παιδείας σε Κατεύθυνσης.
Και συνεχίζει τη διεύρυνση των αβεβαιοτήτων με εξαγγελίες του στυλ πως τα Ανώτατα και Ανώτερα Ιδρύματα θα αποφασίζουν για τον αριθμό των υποψηφίων και έπεται συνέχεια.

Και οι στόχοι γίνονται πιο σαφείς όταν η εν γένει βελτίωση του σχολείου περνάει από τη  μείωση μαθημάτων (τώρα και στα Δημοτικά...) για να έχουν ελεύθερο χρόνο τα παιδιά για πολιτιστικές δραστηριότητες. Ακούγεται όμορφο. Ειλικρινές άραγε είναι ή αποσκοπεί αλλού (βλέπε περικοπές προσωπικού και εξοικονόμηση πόρων κατ' επιταγή έξωθεν);

Και με τη διευρυνόμενη αβεβαιότητα, πως άραγε πιστεύουν στο Υπουργείο Παιδείας πως και οι πλέον καλόπιστοι και πέρα από τις πολιτικές εμπλοκές και επιδράσεις μαθητές, δεν θα νιώσουν πειραματόζωα;

Και έρχεται και η ποινικοποίηση των καταλήψεων σε κάποιες περιπτώσεις με άγαρμπο τρόπο. Απλά να θυμίσω εκεί στο Υπουργείο ότι ο Καζαντζάκης (Αναφορά στον Γκρέκο) έλεγε πως νέος είναι αυτός που πιστεύει ότι μπορεί καταστρέψει τον άδικο κόσμο και έχει το θράσος να ονειρεύεται ότι θα δημιουργήσει έναν καλύτερο. Είναι στη φύση του νέου. Ιδίως όταν δρούμε έτσι στο άρπα κόλα στα θέματα που αφορούν τη ζωή του, που να του ενισχύουμε ότι είναι στη φύση του. Και βέβαια κανένα δεν πείθεις με το ζόρι. Υπάρχει και ο Τρίτος Νόμος του Νεύτωνα. Ας τον δουν εκεί στο Υπουργείο και ας δουν ότι είναι Υπουργείο Παιδείας και χρειάζεται παιδαγωγική αντιμετώπιση των καταστάσεων αφού πρώτα κάνουν την αυστηρή αυτοκριτική τους, αν μπορούν να την κάνουν.
Και για όσους εξωσχολικούς και κομματικούς θεωρούν τα παιδιά και το σχολείο σαν πεδία δράσης τους και εργαλεία της κομματικής τους τακτικής, αν έχουν κάποια πραγματική φιλοπατρία πέρα από τα παιχνίδια εξουσίας που παίζουν, ας κατανοήσουν ότι η πρόοδος περνάει και από τη δημιουργία μορφωμένων πολιτών με ικανότητες που θα είναι χρήσιμες και για τους εαυτούς τους και για την κοινωνία. Έστω και αυτό το σχολείο που έχουμε σήμερα, κάτι δίνει στα παιδιά καλύτερο από τις καταλήψεις και τις καφετέριες. Διαμαρτυρηθείτε, βγείτε σε συλλαλητήρια μαζί με τα παιδιά σας αλλά αφήστε ανοικτά τα σχολεία. Ο αυτοτραυματισμός δεν είναι λύση και είναι αυτοτραυματισμός των παιδιών μας να κλείνουμε τα σχολεία. Υπάρχουν άλλα που μπορούν να κλείσουν νομίζω αντί για τα σχολεία αλλά τι να γράφω τώρα. Μπορεί ο "Μέγας Ναπολέων", που ψάχνει το διαδίκτυο για να ανακαλύψει τους υποκινητές της κατάστασης (δεν έχει φαίνεται και κανένα καθρέπτη...) να με θεωρήσει και μένα υποκινητή... 

1 σχόλιο :

  1. ΟΜΑΔΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΛΙΑΝΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ....ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΓΑ.......ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή