Η ανοικτή επιστολή του μαθητή Κωνσταντίνου Μανίκα στο Facebook, νομίζω ότι αποτελεί μια καλή βάση για συζήτηση σχετικά με όσα σχετίζονται με τις διάφορες θεάσεις που μπορεί να έχει κάποιος σχετικά με το θέμα της απεργίας των καθηγητών μέσα στις εξετάσεις. Κάποιοι θα πουν ότι είναι σαφής η πολιτική τάση που την διαπνέει. Ίσως. Δεν παύει όμως να βγάζει πράγματα που υπάρχουν στα μυαλά των πολιτών ασχέτως πολιτικών 'πιστεύω' και δεν παύει να δείχνει ότι δεν υπάρχει αποκλειστικά μαύρο-άσπρο όπως πολλοί πιστεύουμε ή θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε. Υπάρχουν διάφορες αποχρώσεις των πραγμάτων και των καταστάσεων, που πρέπει να αξιολογούνται. Ειδάλλως θα βλέπουμε μπροστά μας μόνον αδιέξοδα και δυστυχώς η φανερή κατεύθυνση που υπάρχει είναι να αποφασίζουμε τα πάντα σε κατάσταση αδιεξόδου και με την πλάτη στον τοίχο. Την παραθέτω την επιστολή παρακάτω χωρίς περαιτέρω σχολιασμό από μέρους μου αλλά με την προσδοκία του προβληματισμού όσων την διαβάσουν:
"Λέγομαι Κωνσταντίνος Μανίκας και είμαι μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας… Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο, θέλοντας να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή μου για το θράσος και την υποκρισία και αυτών που μας κυβερνούν καθώς και όλων αυτών των δημοσιογράφων και ΜΜΕ που τους βοηθάνε για να επιβάλλουν τα άνομα και ανήθικα σχέδια τους σε βάρος των μαθητών και της νέας γενιάς.
Αφορμή είναι η απεργία των καθηγητών μου , μέσα στην εξεταστική περίοδο και τα κροκοδείλια δάκρυα πολιτικών και δημοσιογράφων για το μέλλον μου ,που «κινδυνεύει» απ αυτήν.
Τι λέτε;;;;; Τι μέλλον έχω , -εξαιτίας σας – κι από ποιους πραγματικά κινδυνεύει;;;;
Ας δούμε πρώτα, ποιος διαμόρφωσε το μέλλον και την ζωή όλων, από παλιά.
- Ποιος έφτιαξε το μέλλον του παππού μου και το έντυσε με τα αποφόρια της ΟΥΝΤΡΑ, στέλνοντας τον μετανάστη στη Γερμανία;
- Ποιος κακοδιαχειρίστηκε και κατάκλεψε αυτόν τον τόπο;
- Ποιος ανάγκασε την μητέρα μου να δουλεύει απ το πρωί ως το βράδυ για 530 ευρώ, που αφού πληρώσει λογαριασμούς και φαγητό , δεν περισσεύουν –όχι για να μου πάρει παπούτσια- αλλά ούτε ένα βιβλίο που θέλω απ τον πάγκο του παζαριού;;;;;
- Ποιος μείωσε στο μισό τον μισθό του πατέρα μου;
- Ποιος τον συκοφάντησε ,τον απείλησε με επιστράτευση , απόλυση -αυτόν και όλους τους συναδέλφους του στις μεταφορές- όταν κατέβηκαν σε απεργίες μόνο και μόνο γιατί ήθελαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια;
- Ποιος θέλει να κλείσει την σχολή που διάλεξε ο αδερφός μου για να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, στο Πανεπιστήμιο;
- Ποιος μου έδωσε φωτοτυπίες αντί για βιβλία;
- Ποιος με άφησε να παγώνω χωρίς θέρμανση στην τάξη μου;
- Ποιος φταίει που μαθητές λιποθυμάνε απ την πείνα;
- Ποιος άφησε τόσους άνεργους;
- Ποιος οδήγησε 4000 ανθρώπους στην αυτοκτονία;
- Ποιος άφησε τους παππούδες μας χωρίς περίθαλψη και φάρμακα;
Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;;;;
Λέτε επίσης ότι οι καθηγητές μου , με την απεργία , θα καταστρέψουν τα όνειρα μου.
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να είμαι ένας ακόμα άνεργος στο 67% των νέων ανέργων;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να δουλεύω ανασφάλιστος και χωρίς ωράρια για 350 ευρώ το μήνα –όπως ψηφίσατε στην τελευταία σας τροπολογία-;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να γίνω οικονομικός μετανάστης ;
Ποιος σας είπε ότι όνειρό μου είναι να γίνω delivery boy;
Δυο λόγια θέλω να πω και στους δασκάλους μου , σ όλη τη χώρα.
Δάσκαλοι μου , έχετε υποχρέωση απέναντι σ όλους τους μαθητές ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ . Αν υποχωρήσετε στον δίκαιο αγώνα σας τότε πραγματικά θα έχετε παίξει με το μέλλον μου και θα το χετε υποθηκεύσει.
Όποια υποχώρηση και να κάνετε , όποια νίκη της κυβέρνησης , θα μου στερήσει το δικαίωμα να χαμογελάω , να ονειρεύομαι , να ελπίζω, να αγωνίζομαι για καλύτερη ζωή για μια ανθρώπινη κοινωνία.
Στους γονείς , τους συμμαθητές μου και σ όλη την κοινωνία έχω να πω τα εξής:
Θέλετε αυτοί που μας διδάσκουν να ζουν μες στην εξαθλίωση;
Θέλετε να μας στοιβάξουν σαν εμπορεύματα στις αίθουσες;
Θέλετε να κλείσουν τα σχολεία και να χτίσουν φυλακές;
Θα αφήσετε τους δασκάλους μας μόνους τους σε αυτόν τον αγώνα ;
Έτσι θα μας μάθετε να φωνάζουμε αλληλεγγύη ;
Θέλετε ο δάσκαλος να είναι παράδειγμα σε μας, αυτοσεβασμού , αξιοπρέπειας μαχητικότητας η παράδειγμα υποδούλωσης;;;
Θέλετε τελικά να ζήσουμε σαν δούλοι ;
Από αύριο κιόλας , καταλήψεις σε όλα τα σχολεία από μαθητές και γονείς για να στηρίξουμε τους δασκάλους μας μ’ ένα τραγούδι , ένα σύνθημα : «εμπρός να τσακίσουμε τυράννους φασίστες»
Όλοι μαζί για να αγωνιστούμε για δημόσια δωρεάν και ποιοτική παιδεία .
Όλοι μαζί για να ανατρέψουμε αυτούς που κλέβουν το γέλιο μας ,το γέλιο των παιδιών σας.
ΥΓ. όχι από ματαιοδοξία αλλά για να στερήσω από κάποιους το γελοίο επιχείρημα πως «απλά θέλω να χάσω μαθήματα» , παραθέτω τους βαθμούς μου…
-- "
"Λέγομαι Κωνσταντίνος Μανίκας και είμαι μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας… Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο, θέλοντας να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή μου για το θράσος και την υποκρισία και αυτών που μας κυβερνούν καθώς και όλων αυτών των δημοσιογράφων και ΜΜΕ που τους βοηθάνε για να επιβάλλουν τα άνομα και ανήθικα σχέδια τους σε βάρος των μαθητών και της νέας γενιάς.
Αφορμή είναι η απεργία των καθηγητών μου , μέσα στην εξεταστική περίοδο και τα κροκοδείλια δάκρυα πολιτικών και δημοσιογράφων για το μέλλον μου ,που «κινδυνεύει» απ αυτήν.
Τι λέτε;;;;; Τι μέλλον έχω , -εξαιτίας σας – κι από ποιους πραγματικά κινδυνεύει;;;;
Ας δούμε πρώτα, ποιος διαμόρφωσε το μέλλον και την ζωή όλων, από παλιά.
- Ποιος έφτιαξε το μέλλον του παππού μου και το έντυσε με τα αποφόρια της ΟΥΝΤΡΑ, στέλνοντας τον μετανάστη στη Γερμανία;
- Ποιος κακοδιαχειρίστηκε και κατάκλεψε αυτόν τον τόπο;
- Ποιος ανάγκασε την μητέρα μου να δουλεύει απ το πρωί ως το βράδυ για 530 ευρώ, που αφού πληρώσει λογαριασμούς και φαγητό , δεν περισσεύουν –όχι για να μου πάρει παπούτσια- αλλά ούτε ένα βιβλίο που θέλω απ τον πάγκο του παζαριού;;;;;
- Ποιος μείωσε στο μισό τον μισθό του πατέρα μου;
- Ποιος τον συκοφάντησε ,τον απείλησε με επιστράτευση , απόλυση -αυτόν και όλους τους συναδέλφους του στις μεταφορές- όταν κατέβηκαν σε απεργίες μόνο και μόνο γιατί ήθελαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια;
- Ποιος θέλει να κλείσει την σχολή που διάλεξε ο αδερφός μου για να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, στο Πανεπιστήμιο;
- Ποιος μου έδωσε φωτοτυπίες αντί για βιβλία;
- Ποιος με άφησε να παγώνω χωρίς θέρμανση στην τάξη μου;
- Ποιος φταίει που μαθητές λιποθυμάνε απ την πείνα;
- Ποιος άφησε τόσους άνεργους;
- Ποιος οδήγησε 4000 ανθρώπους στην αυτοκτονία;
- Ποιος άφησε τους παππούδες μας χωρίς περίθαλψη και φάρμακα;
Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;;;;
Λέτε επίσης ότι οι καθηγητές μου , με την απεργία , θα καταστρέψουν τα όνειρα μου.
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να είμαι ένας ακόμα άνεργος στο 67% των νέων ανέργων;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να δουλεύω ανασφάλιστος και χωρίς ωράρια για 350 ευρώ το μήνα –όπως ψηφίσατε στην τελευταία σας τροπολογία-;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να γίνω οικονομικός μετανάστης ;
Ποιος σας είπε ότι όνειρό μου είναι να γίνω delivery boy;
Δυο λόγια θέλω να πω και στους δασκάλους μου , σ όλη τη χώρα.
Δάσκαλοι μου , έχετε υποχρέωση απέναντι σ όλους τους μαθητές ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ . Αν υποχωρήσετε στον δίκαιο αγώνα σας τότε πραγματικά θα έχετε παίξει με το μέλλον μου και θα το χετε υποθηκεύσει.
Όποια υποχώρηση και να κάνετε , όποια νίκη της κυβέρνησης , θα μου στερήσει το δικαίωμα να χαμογελάω , να ονειρεύομαι , να ελπίζω, να αγωνίζομαι για καλύτερη ζωή για μια ανθρώπινη κοινωνία.
Στους γονείς , τους συμμαθητές μου και σ όλη την κοινωνία έχω να πω τα εξής:
Θέλετε αυτοί που μας διδάσκουν να ζουν μες στην εξαθλίωση;
Θέλετε να μας στοιβάξουν σαν εμπορεύματα στις αίθουσες;
Θέλετε να κλείσουν τα σχολεία και να χτίσουν φυλακές;
Θα αφήσετε τους δασκάλους μας μόνους τους σε αυτόν τον αγώνα ;
Έτσι θα μας μάθετε να φωνάζουμε αλληλεγγύη ;
Θέλετε ο δάσκαλος να είναι παράδειγμα σε μας, αυτοσεβασμού , αξιοπρέπειας μαχητικότητας η παράδειγμα υποδούλωσης;;;
Θέλετε τελικά να ζήσουμε σαν δούλοι ;
Από αύριο κιόλας , καταλήψεις σε όλα τα σχολεία από μαθητές και γονείς για να στηρίξουμε τους δασκάλους μας μ’ ένα τραγούδι , ένα σύνθημα : «εμπρός να τσακίσουμε τυράννους φασίστες»
Όλοι μαζί για να αγωνιστούμε για δημόσια δωρεάν και ποιοτική παιδεία .
Όλοι μαζί για να ανατρέψουμε αυτούς που κλέβουν το γέλιο μας ,το γέλιο των παιδιών σας.
ΥΓ. όχι από ματαιοδοξία αλλά για να στερήσω από κάποιους το γελοίο επιχείρημα πως «απλά θέλω να χάσω μαθήματα» , παραθέτω τους βαθμούς μου…
-- "
Ίωνα μεγάλο θέμα άνοιξες και χαίρομαι γι αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι εκπαιδευτικός και μπορώ να πω πάρα πολλά για το θέμα.
Ευχαρίστως να συμμετάσχω σε μία αντιπαράθεση απόψεων με καλοπροαίρετους συμπανιώνιους που έχουν άποψη επί του θέματος.
Θα ήθελα να προσθέσω στην παραπάνω επιστολή (η οποία είναι υπερβολικά ώριμη για μαθητή που συμμετέχει στις Πανελλήνιες...) την αντιδημοκρατική τακτική του υπουργείου να επιτάσσει τους εργαζόμενους, την ανήθικη πράξη της διάσπασης των εκπαιδευτικών σε παλαιούς και νέους συναδέλφους, και την αλαζονική εφαρμογή των εντολών των ξένων και όχι η συζήτηση με τους εργαζόμενους και η διαπραγμάτευση.
Με λίγα λόγια, το πολίτευμά μας έχει όλα τα χαρακτηριστικά μίας χούντας
Πιο μικρός είναι ο μαθητής -νομίζω Α λυκείου πάει- αλλά πολλά παιδιά έχουν ωριμότητα που ξεπερνάει την ηλικία τους.
ΔιαγραφήΤο ζήτημα που προσωπικά με πειράζει είναι ότι νόμοι και αποφάσεις βγαίνουν συνεχώς υπό το καθεστώς της έκτακτης ανάγκης και η εκάστοτε έκτακτη ανάγκη χρησιμοποιείται για να 'καθαγιάσει' τα πάντα σε μια καινοφανή κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Το 'Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα' είναι ο άξονας της πολιτικής και η βάση της ο κοινωνικός διχασμός και η δημιουργία αντιπαλοτήτων μεταξύ κοινωνικών και εργασιακών ομάδων.
Στην κρίση όμως για να την ξεπεράσεις, πρέπει να ενώνεις και όχι να διχάζεις. Πρέπει να υπερβαίνεις τις περιστάσεις.
Η νοοτροπία που έχει περάσει στην κοινωνία είναι "Ο καθένας να σώσει ότι μπορεί και να προστατεύσει τον κ... του".
ΔιαγραφήΔεν υπήρχε περίπτωση να θέλουμε να κάνουμε κάτι και να έχουμε συμπαράσταση από τους λοιπούς εργαζόμενους.
Βέβαια έγιναν και πολλά επικοινωνιακά και τακτικά λάθη στο παρελθόν που επιβαρύνουν τη σημερινή μας θέση.
Θα δείτε τώρα και στη φάση της πώλησης της ΔΕΗ. Οι πιο πολλοί θα θέλαμε να είναι η ΔΕΗ μία επιχείρηση του κράτους. Είναι αδύνατο να πιστέψουμε ότι ΟΠΑΠ και ΔΕΗ όντας μονοπώλιο, δεν είναι κερδοφόρες και δεν είναι προς το συμφέρον μας να είναι κρατικές. Και όμως με την τεχνική του διαίρει και βασίλευε και με τη βοήθεια των ΜΜΕ θα καταφέρουν να απομονώσουν τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ και να τους εμφανίσουν ως μία συντεχνιακή ομάδα που κοιτάει μόνο το συμφέρον της σε βάρος του λαού. Δεν αμφιβάλω βέβαια ότι ο συνδικαλισμός και της ΔΕΗ έχει κάνει πολλά λάθη, πάνω στα οποία θα πατήσει η κυβέρνηση για να ξεπουλήσει (όπως και τον ΟΠΑΠ) την επιχείρηση. Στο τέλος όλα αυτά θα παρουσιασθούν ως έναρξη της ανάπτυξης...
Άλλη μία αναπτυξιακή κουβέντα. Προχθές συζητούσα με έναν συγγενή μου που παίρνει μικρές δουλειές από το μετρό Θεσσαλονίκης ενώ οι υπερεργολάβοι παίρνουν τις μίζες. Προσπαθούσε να με πείσει ότι τα μεγάλα έργα είναι αναπτυξιακά γιατί χωρίς αυτά οι μικρές επιχειρήσεις θα πέθαιναν. Το γεγονός ότι το μετρό (και όλα τα έργα βλ Ολυμπιάδα) γίνονταν χωρίς καμία οικονομική μελέτη και σκοπός του ήταν μόνο πως θα φεσώσουν τον λαό οι εργολάβοι το παρέβλεπε, μου έλεγε ότι αυτό είναι άλλο θέμα και αφορά τους σάπιους πολιτικούς.
Αυτή είναι η έννοια της ανάπτυξης σήμερα....
Μπραβο σε οποιον και αν εχει συνταξει την επιστολη ! Επιτελους ας αντιδρασουν καποιοι στην προγραμματισμενη καταστροφη που οδηγουμαστε !
Διαγραφήασε μας ρε αγόρι μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήο λαικισμος και ο λαοπλανος και όλο του το μεγαλειο.
Βέβαια τον "άλλο" λαϊκισμό, τον πελατειακό, τον ψήφιζαν για 30 χρόνια και μας οδήγησε εδώ που φθάσαμε. Και για εκείνο το "λαϊκισμό" σήμερα καλούμαστε να απεμπολίσουμε το κάθε δικαίωμα για να εξασφαλίοουμε ίσως ένα κομμάτι ψωμί και τον άρτον υμών τον επιούσιον.
ΔιαγραφήΠροφανώς οι ευθύνες του τότε λαϊκισμού δεν δικαιώνει τους σημερινούς επιγόνους με την όποια μορφή τους αλλά δεν δικαιώνει και την αξίωση του να σταυρώσουμε τα χέρια και να φερθούμε κατά το δόγμα "σφάξε μου αγά μου να αγιάσω".
Χρειάζεται η διεκδίκηση και όχι η παράδοση. Χρειάζεται η διεκδίκηση με επίγνωση της κατάστασης και με σαφείς στόχους με βάση τη λογική. Αλλά πότε είχαμε οργάνωση και σχέδιο σε τούτη τη χώρα; Σε κάθε τομέα και περίσταση.