Αντιγράφω από τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Σιατίστης, απλά σχολιάζοντας ότι το "αγαπάτε αλλήλους" είναι το βασικό δόγμα του Χριστιανισμού και ότι οι Απόστολοι του Χριστού ήταν Απόστολοι των Εθνών και όχι ενός περιούσιου λαού, παρ' ότι προέρχονταν από ένα έθνος και μια κοινωνία με τέτοιες αντιλήψεις, δηλαδή ότι είναι ο περιούσιος λαός του Κυρίου.
«Είναι προτιμότερο να είσαι άθεος από το να μπερδεύεις ή να χρησιμοποιείς την πίστη και την Εκκλησία για να παγιδεύσεις ανθρώπους» [ΣΧΟΛΙΟ: Ναι ο Χριστός διαλέγει δίπλα του τον Τελώνη και όχι τον Φαρισαίο].
«Ο Θεός είναι αγάπη. Αυτός που λέει ότι αγαπά τον Θεό και μισεί τον αδελφό του είναι ψεύτης! Πώς μπορεί να αγαπάς τον Θεό που δεν τον είδες και να κακοποιείς τον αδελφό σου που τον βλέπεις καθημερινά;... Μια εθνική Εκκλησία που μπορεί να μάχεται τα μέλη μιας άλλης Εκκλησίας λόγω του χρώματος των μελών της είναι μια αιρετική Εκκλησία».
«Είναι προτιμότερο να είσαι άθεος από το να μπερδεύεις ή να χρησιμοποιείς την πίστη και την Εκκλησία για να παγιδεύσεις ανθρώπους» [ΣΧΟΛΙΟ: Ναι ο Χριστός διαλέγει δίπλα του τον Τελώνη και όχι τον Φαρισαίο].
«Ο Θεός είναι αγάπη. Αυτός που λέει ότι αγαπά τον Θεό και μισεί τον αδελφό του είναι ψεύτης! Πώς μπορεί να αγαπάς τον Θεό που δεν τον είδες και να κακοποιείς τον αδελφό σου που τον βλέπεις καθημερινά;... Μια εθνική Εκκλησία που μπορεί να μάχεται τα μέλη μιας άλλης Εκκλησίας λόγω του χρώματος των μελών της είναι μια αιρετική Εκκλησία».
Προφανώς και έχει δίκιο ο ιερέας απλά μοιάζει με πολιτική παρέμβαση μετά τα πρόσφατα γεγονότα με πρωταγωνιστές τους αποκρουστικούς πλην όμως ψηφισμένους χρυσαυγίτες. Αν δεν είναι, το ίδιο πρέπει να πει και για αυτούς που έχουν καταδικάσει εκατομμύρια κόσμο να στέκεται στις ουρές του ΟΑΕΔ να μην έχουν να ταίσουν τα παιδιά τους και να μην έχουν κανένα μέλλον ή ένα μέλλον δούλου ενός πλούσιου από αυτούς που η εκκλησία λατρεύει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χριστός είπε την μεταφορά με τους πλούσιους την βελόνα την καμήλα και τον παράδεισο αλλά η εκκλησία σκόπιμα δεν την αναφέρει ποτέ για να μην στεναχωρήσει τους πλούσιους ευεργέτες του παπαδαριού. Πιθανόν να τους λέει ότι ο Χριστός εννοούσε κάτι άλλο με αυτή τη φράση.
Όλοι σε αυτή τη χώρα λένε αλήθειες μόνο που είναι μισές. Όταν κοιτάξει ο καθένας να βελτιώσει αυτό που είναι ίσως έρθουν καλύτερες μέρες.
Σε βρίσκω αιρετικό και άπιστο. Είναι δυνατόν να ερμηνεύεις εσύ καλύτερα αυτά που είπε ο Χριστός από τους άγιους πατέρες που περάσανε την ζωή τους να μελετάνε το θέλημα του Θεού και τις Γραφές?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βέβαιο είναι πως άλλο είναι τι είπε ο Χριστός, άλλο είναι τι είπε ο Απόστολος Παύλος που ουσιαστικά ερμήνευσε τα λόγια και τα έργα του Χριστού, άλλα είπανε οι διάφοροι άγιοι πατέρες και οι Οικουμενικές Σύνοδοι, τα ευαγγέλια και οι Γραφές εκτός από το αγαπάτε αλλήλους έχει και το πάρτε την μάχαιρα και ξαμοληθείτε!!! Ανάλογα τι θέλει να πετύχει ο ποιητής, διαβάζει το ανάλογο εδάφιο.
Το "πάρτε τη μάχαιρα και ξαμοληθείτε" δεν είναι διδασκαλία του Χριστού. Αυτός πήρε μια φορά το φραγγέλιο για όσους εμπορεύονταν μέσω της θρησκείας και δίδασκε όταν μας ραπίζουν να γυρνάμε και το άλλο μάγουλο. Συμφωνώ βέβαια οτί υπάρχουν οι μετά Χριστόν "προφήτες" αλλά για μένα είναι "άλλου παπά ευαγγέλιο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος ας κρίνουμε αυτά που λέει κάποιος και για όσα δεν λέει ή ίσως δεν έχουμε ακούσει να τα λέει ή κάποιοι δεν δίνουν τη δημοσιότητα για να τα μάθουμε, ας είμαστε συγκρατημένοι.
Ο 'αγιος' Σιατιστης πολιτικολογει (αναφερεται μονον σε ενα κομμα-προφανως οχι της αρεσκειας του),για να μην πω μονολογει.Εχει λυσει ολα τα αλλα προβληματα του ποιμνιου του και ειπε να βαλει μπρος την Χρυση Αυγη (το θεμα που ανεβασε ο διαχειριστης του ιστολογιου ειναι μεν επικαιρο ,αλλα απο την αλλη σηκωνει πολλη συζυτηση ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Χρυση Αυγη (αρεσει δεν αρεσει ),εμενα μου αρεσει ,οπως και στο 14% των Ελληνων ,αν λαβουμε υπ οψιν την τελευταια γνωστη δημοσκοπηση ,και οχι αλλες 'αδημοσιευτες' ,που την φερνουν 19,21,26%, ως δευτερο κομμα αναλογικα με τον κοσμο (10.000.000 Ελληνες )ακολουθειται απο 1.400.000 ψηφοφορους .Τωρα αν καποιοι ομοιοι του Σιατιστης ριχνουν 'στο πυρ το εξωτερον' τοσο κοσμο το λιγοτερο πρεπει να απολογηθουν ,σαν κεφαλες της Εκκλησιας,με αυτα και με αυτα μας προεκυψε ο τρομοκρατης της Παρου θεολογος .Ακουσον ,ακουσον .Να ενα θεματακι για τον 'αγιο',ας σκυψει να δει τι γινεται στα Πανεπιστημια (ας αρχισει απο τις Θεολογικες )και τον ρολο των 'δημοκρατικων ' παραταξεων που τα λυμαινονται.Δεν βλεπει με τοσα εκατομμυρια μουσουλμανους ,οτι αυριο θα ψαχνει για ποιμνιο και για την καρεκλα του (θα την παρουν ιμαμηδες και χοντζαταιοι ).Επισης την αποψη του για τον Παππαφλεσα, τον Καραβαγγελη ,τον Ησαια Σαλωνων,τον Χρυσοστομο Σμυρνης ,τον Σαμουηλ ,τον Καψαλη κ.α. τελευταιο αλλα οχι εσχατο αφησα τον λεβεντη ,τον Θαναση τον Διακο .Ειναι εις θεση να αρθρωσει εκεινα τα λογια ...πατε και σεις και η πιστις σας μουρταδες να χαθειτε ,εγω γραικος........
Ενας Ελληνας Ορθοδοξος Πανιωνιος .
Η εκκλησία έχει πάψει από καιρό να είναι σε θέση να ηθικολογεί και να έχει πνευματικό ρόλο. Αν έλεγα ότι κάποιος εκμεταλλεύεται τις φοβίες των ανθρώπων και είναι κράτος εν κράτει θα καταλαβαίνατε σε ποιον από τους δύο αναφέρομαι? Είπε λοιπόν ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλω να τους βάλω στο ίδιο τσουβάλι, αλλά δεν περιμένω από θρησκευτικούς ηγέτες να αντιμετωπίσουν τους χρυσαυγίτες. Εμείς οι ίδιοι πρέπει να σοβαρευτούμε και μέσα από συζήτηση να συνειδητοποιήσουμε τι υποστηρίζουμε και ψηφίζουμε.
Για να μην παρεξηγηθεί το θρησκευτικό αίσθημα κάποιων, παρακαλώ προσέξετε ότι δεν αναφέρομαι στο θρήσκευμα αλλά στους εκπροσώπους του.
Αν θεωρούμε σαν υπερασπιστές της πίστης όσους την εκμεταλλεύονται αδιαφορώντας αν συμβαδίζει η συμπεριφορά τους και οι πράξεις τους με τις διδασκαλίες του Χριστού, τότε έχει λάθος ο Σιατίστης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι εθνικοί μας ήρωες, πολέμησαν για μια Ελλάδα ελεύθερη που να έχει το δικαίωμα ο καθένας μας ακόμα και να μονολογεί. Και πολέμησαν την ξένη καταπίεση όχι για να υπάρξει μια αντίστοιχη ντόπια. Και ένα κόμμα ακόμα και με 55% δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι αντικείμενο κριτικής. Εκτός και αν την κριτική δεν την θέλουμε πια.
Ο Χριστιανισμός δεν μπαίνει σε εθνικά καλούπια. Δεν τον εφαρμόζουμε μόνον όσο αφορά ομοεθνείς μας. Είναι η θρησκεία των πατέρων μας και σεβόμαστε τα διδάγματά του γιατί μας κάνουν ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
Οι ήρωες ιερείς μας πολέμησαν για το έθνος μας μέσα σε περιόδους πλήρους καταπίεσής του. Σαφώς οι κοινωνίες δεν είναι κοινωνίες αγίων και δεν μπορεί να επιζήσει κάποιος μη αντιδρώντας όταν τον επιβουλεύονται. Ας προσέξουν όμως όσοι θεωρούν εαυτούς σαν αποκλειστικούς κοινωνούς της μιας και μοναδικής αλήθειας και βλέπουν γύρω τους παντού εχθρούς σε όσους δεν συμφωνούν με τη δική τους αλήθεια. “Διαφωνώ με ότι λες, άλλα θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμα σου να το λες!” (Βολταίρος).
ΥΓ: Η αγάπη για την Πατρίδα δεν συνεπάγεται το μίσος προς τους ξένους. Ναι έχουμε εχθρούς που μας επιβουλεύονται. Το πρώτιστο καθήκον είναι η δική μας βελτίωση, η δική μας ανάπτυξη για να σμικρύνει τις επιβουλές των. Η μισαλλοδοξία και ο φανατισμός δεν είναι φιλοπατρία. Οι κοινωνίες που προοδεύουν είναι οι κοινωνίες που προτάσσουν την ελευθερία της σκέψης και τη σύνθεση των ιδεών. Στις φοβικές κοινωνίες, μόνον απομόνωση μπορεί κάποιος να προσδοκεί. Τη δική μας αδυναμία να φτιάξουμε μια δίκαιη και οργανωμένη κοινωνία και ένα κοινωνικό κράτος που να σέβεται τον πολίτη του, πρέπει να διορθώσουμε πριν απ' όλα.
Πριν στραφούμε εναντίον των όποιων άλλων, ας στρέψουμε τα μάτια μας στον καθρέπτη, στους εαυτούς μας και ας δούμε τι πρώτα απ' όλα μπορούμε να διορθώσουμε σε εμάς τους ίδιους, πχ τον ατομικισμό, τον ωχαδελφισμό, την έλλειψη κοινωνικής αλληλεγγύης. Αυτές οι διορθώσεις θα μας κάνουν σίγουρα καλύτερους. Τα άλλα δεν είμαι καθόλου σίγουρος.