Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Προτάσεις για την παιδεία

Με ενδιαφέρον διάβασα τις προτάσεις Παπανδρέου για την παιδεία. Αντιγράφω από www.in.gr:

"Την αναμόρφωση της δημόσιας, δωρεάν παιδείας και του εκπαιδευτικού συστήματος σε πενταετές πρόγραμμα με αύξηση της χρηματοδότησης κατά 5% και τη διάθεση 1 δισ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας σε ημερίδα του Κινήματος με θέμα «Μιλάμε για την Παιδεία»."

ΣΧΟΛΙΟ: Τελικά μάλλον πρέπει η οικονομική κρίση να είναι μύθος και τα ελλείμματα της ελληνικής οικονομικής εικονική πραγματικότητα, αφού τόσο εύκολα εξαγγέλλονται σημαντικές χρηματοδοτικές αυξήσεις. Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο απλά να συνεχίζουν οι πολιτικοί μας να μας θεωρούν "ευκολόπιστους" στις προεκλογικές τους υποσχέσεις (για να μην πω κάτι χειρότερο...). Α, για να μην το ξεχάσω, τελικά το πρόβλημα στην παιδεία είναι οικονομικό γιατί μάλλον έμοιαζε πιο πολύ διαρθρωτικό και θεσμικό...

"Το σχολείο, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Παπανδρέου, με τη βοήθεια των καθηγητών, θα είναι διαδραστικό ως προς και τη διαμόρφωση του διδακτικού υλικού, ενώ οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν πρέπει να φοβούνται την αξιολόγηση, θα έχουν συνεχή επιμόρφωση στους χώρους εργασίας τους και θα αμείβονται δίκαια. "

ΣΧΟΛΙΟ: Αυτή η διαδραστική διαμόρφωση του διδακτικού υλικού, χωράει μεγάλη κουβέντα. Βέβαια είναι εύκολο να πετάγονται λόγια άνευ επεξηγήσεων και όταν έρθει η ώρα της εφαρμογής, τα παρουσιάζουμε κατά το δοκούν. Πάντως αν καταλαβαίνω λιγάκι το θέμα, πιστεύω ότι διαδραστική πρέπει να είναι η διδασκαλία και όχι το τι θα διδάξουμε.
Όσο δε αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αν θυμάμαι καλά αυτή απαξιώθηκε και αδράνησε στα χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, στην οποία περίοδο ο κ. Παπανδρέου υπήρξε και Υπουργός Παιδείας.

"Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανέφερε επίσης ότι θα αλλάξει και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία θα είναι αυτοδιοικούμενα και αυτόνομα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας (συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση) και θα αξιολογούνται από τους στόχους τους.
Το εθνικό απολυτήριο θα αποτελεί το μέσο εισαγωγής των σπουδαστών και το κράτος θα διαθέτει ένα εγγυημένο ποσό για κάθε έναν, ο οποίος θα επιλέγει στη συνέχεια τον επαγγελματικό προσανατολισμό του".


ΣΧΟΛΙΟ: Ως συνήθως, προ των εκλογών επαγγελλόμεθα αλλαγή του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ. Ουδεμία πρωτοτυπία. Και αυτό το εθνικό απολυτήριο, φέρνει λίγο σε συνταγές Αρσένη που μάλλον δεν ευδοκίμησαν στο παρελθόν.
Και εν τέλει, μήπως θα ήταν καλύτερο αντί να στέλνουμε τα παιδιά σε Πτωχοπροδρομικό μέλλον Πανεπιστημιακής ανεργίας, να προσπαθήσουμε να τονώσουμε την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση από την μέση βαθμίδα και να δώσουμε και έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων; Εκτός και αν είμαστε ευχαριστημένοι από τα ΑΕΙ/ΤΕΙ "καφετέριες" της επαρχίας, να βγάζουν μελλοντικούς άνεργους ή ετεροαπασχολούμενους, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και ημιμαθείς, απλά για να τονώσουμε τις επαρχιακές οικονομίες στο στυλ που φτιάχνανε στο παρελθόν τα στρατόπεδα ανά την Ελλάδα.

Για να μην είμαι άδικος με τον κ. Παπανδρέου, η σύνδεση των ΑΕΙ/ΤΕΙ με την αγορά είναι ορθό μέτρο, μόνο που δεν ξέρω όπως πάμε ποιοι παραγωγικοί φορείς θα έχουν μείνει σε αυτή την άμοιρη χώρα (εκτός της παραοικονομίας) για να διασυνδέσουμε την Παιδεία με τις δραστηριότητές τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου