Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Έξι μήνες χωρίς εσένα ...



Έξι μήνες απουσίας είναι πολύ ελάχιστοι για να σβήσουν τη μνήμη σου. Όταν επιστρέφω από τη δουλειά το βραδάκι, έχω την υποσυνείδητη παραίσθηση ότι τώρα θα ακουστεί το τηλέφωνο και θα μου μιλήσεις όπως έκανες συνήθως για να μάθεις τι κάνω και να σχολιάσεις την καθημερινή επικαιρότητα. Δυστυχώς είναι μόνο επιθυμία και απομεινάρι της συνήθειας.
Τα Σαββατοκύριακα τα μεσημέρια, πάντα έχω στο μυαλό μου να έρθω να σου διαβάσω τις εφημερίδες όπως κάναμε τα τελευταία χρόνια. Αλλά απλά αγοράζω τις εφημερίδες που διάβαζες, έτσι για να υπάρχει η συνέχεια που διακόπηκε το Γενάρη...

Από τότε και άλλα με βρήκαν, όχι καλά και έχω να λέω ότι η παρουσία σου δίπλα μου εκτός από τη γονεϊκή στοργή, μου μετέδιδε και μια αύρα τύχης, όπως αυτή που είχες στη ζωή σου, που σου επέτρεπε να στέκεσαι ορθός μέσα από πείνες, πολέμους, τραυματισμούς, αδικίες και προβλήματα. Τύχη μέσα σε κακοτυχίες; Ίσως. Τύχη μέσα από δύναμη ψυχής; Πολύ πιθανόν. Ίσως από εκεί ψηλά που βρίσκεσαι να μου συγχωρείς τα όσα λάθη πιθανόν έκανα και κάνω και να συνεχίσεις να συνηγορείς για μένα, ιδίως σε μια φάση σαν την τωρινή που χρειάζομαι δυνάμεις και ηθικό.

Καθώς σ' έβλεπα στο τέλος να σε παιδεύει πέρα από τα γηρατειά σου και η στενάχωρη κατάσταση της πατρίδας που αγαπούσες, ίσως φεύγοντας, απέφυγες να δεις τα όσα γίνονται και τα όσα θα γίνουν. Για έναν άνθρωπο σαν εσένα με κατοχές και πολέμους στην πλάτη, θα ήταν άδικο να ζήσει και άλλα. Και άδικο να βλέπει ότι όσα με θυσίες και κόπους έκτισε αυτός και άλλοι εκείνων των γενιών, τώρα γκρεμίζονται ή θα γκρεμιστούν για να ξεκινήσουμε πιθανόν από την αρχή. Η αίσθηση του κόπου που πήγε στράφι δεν σου άξιζε.

Δεν σε ξεχνάω. Εδώ και έξι μήνες δεν έχω πια την παρέα σου δίπλα μου αλλά είσαι στο μυαλό και στην ψυχή μου και ελπίζω να μείνει για πολύ καιρό η πατρική σου θύμηση ζωντανή μέσα μου. Ο πολύς καιρός βέβαια είναι κάτι σχετικός αφού κανένας μας δεν κυβερνάει τον χρόνο του. Εύχομαι όταν ο χρόνος αυτός τελειώσει, να ξαναβρεθούμε.

4 σχόλια :

  1. 15/1/2006, ήταν που έφυγε ο δικός μου, και παρ'ότι περασαν 5μησι χρόνια, όποτε κάθομαι στο καφενείο και πίνω το ρακάκι μου, αισθάνομαι ότι θα παρουσιαστεί στην πόρτα ξαφνικά (όπως έκανε πάντα...) και μετά την επίπληξη να τα πίνουμε μαζί... Μου λείπει πολύ, και δεν το κρύβω, είν αι στιγμές που τον σκέφτομαι και βουρκώνω....

    http://www.youtube.com/watch?v=VzieQYzoPc0

    Ένα τραγούδι (μαντινάδα...) από τον Στέφανο Βορδώνη, που σημειωτέον είναι και Πανιώνιος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πω εγώ φίλοι μου, που είμαι πατέρας και έγινε αυτό που δεν έπρεπε. Είναι τώρα 6 μήνες που έχασα το παλλικάρι μου από αιφνίδιο θάνατο και δεν το πιστεύω κι ούτε θα το παραδεχτώ ότι έφυγε χωρίς να το ξέρω μετά από τόση ψυχική επικοινωνία που είχαμε. Εύχομαι ο Θεός να τους ευλογεί όλους και να τους έχει μαζί του .......

      Διαγραφή
    2. Όταν φεύγουν οι γονείς και μάλιστα μεγάλοι, ο πόνος είναι πόνος αλλά πόνος φυσιολογικός, κάπου και αναμενόμενος. Όταν φεύγουν τα παιδιά και νέοι γενικότερα ... Κουράγιο φίλε μου. Δεν έχω λόγια να πω άλλα. Τι να πω; Ίσως ότι αυτοί που φεύγουν νέοι είναι όσοι αγαπάει ο Μεγαλοδύναμος πιότερα από τους άλλους. Αλλά είναι τόσοι γύρω τους συνήθως που θα τους ήθελαν με όλη τη δύναμη της ψυχής τους δίπλα τους... Η ψυχή του θα είναι για πάντα μέσα στο μυαλό σου φίλε μου. Φρόντισε τον εαυτό σου γιατί δεν θα ήθελε να σε βλέπει συντετριμμένο. Δύσκολα όλα αυτά αλλά όλοι οι δικοί μας που φεύγουν συνεχίζουν να υπάρχουν μέσα από τις δικές μας σκέψεις. Πονάμε που τους χάσαμε και συνεχίζουμε να τους διατηρούμε με την αγάπη μας ζωντανούς. Κουράγιο φίλε μου και μακάρι να υπάρξει μια διέξοδος παρηγοριάς σύντομα.

      Διαγραφή
  2. Όσο κρατάμε κάποιους ανθρώπους στην μνήμη και στην καρδιά μας, ποτέ δεν πεθαίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή