Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Κατάργηση Μέτρων, συνέχεια...

Ο κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.

Για το τελευταίο (δημοσιονομικό κόστος) θα συμφωνούσα, αλλά για τα άλλα δυο ειλικρινά έχω απορίες.
Γιατι δεν είχε το μέτρο περιβαλλοντικό νόημα; Όλος αυτός ο στόλος από σαράβαλα, που κυκλοφορούσε και κυκλοφορεί, δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, κυρίως της πολύπαθης από ρύπους Αθήνας;
Γιατί το μέτρο δεν ενισχύει την Ελληνική Οικονομία επειδή δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία; Υπάρχει ένα μεγάλο κύκλωμα εμπορίας αυτοκινήτων, το οποίο θα αναθερμαινόταν. Να μου πεις νέα αυτοκίνητα σημαίνει νέες εισαγωγές και ίσως αυτό βλάπτει και το ισοζύγιο εισαγωγών εξαγωγών της χώρας, που είναι ιδιαίτερα αρνητικό. Να υποθέσουμε επίσης ότι το άλλο κύκλωμα του κλάδου αυτού, που θα πλήττονταν, το επισκευαστικό, είχε μεγαλύτερη σημασία σε συνδυασμό και με το κρατικό κόστος για το μέτρο; Και εκτός του επισκευαστικού κυκλώματος, βάλε ΚΤΕΟ, παράβολα κλπ (αν και φορολογία κλπ υπάρχει και στις αγορές των νέων οχημάτων).
Τα μη περιβαλλοντικά οικονομικά κριτήρια της απόσυρσης του μέτρου είναι όντως δύσκολο κάποιος να τα σταθμίσει γιατί πολύ πιθανόν ήταν, οι αποσύροντες το παλιό όχημα, λόγω κρίσης, στη μεγάλη πλειοψηφία τους, να έπαιρναν το ποσο των 1000 Ευρώ από την απόσυρση και να μην προχωρούσαν σε αγορά νέου οχήματος, απ'όπου αναμενόνταν τα οικονομικά ευεργετήματα του μέτρου. Αλλά η έλλειψη πεriβαλλοντικού νοήματος του αποσυρθέντος μέτρου μπορεί να εξηγηθεί μόνο από πιθανά στοιχεία που έχει ο κος Παπακωνσταντίνου και η κα Μπιρμπίλη, που δείχνουν ότι η ρύπανση από αυτά τα παλιά οχήματα δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική ποσοστιαία.

Παράλληλα καταργείται και ο πράσινος δακτύλιος, που θα ίσχυε από το 2011 και αναμένουμε νέο πακέτο μετρών σχετικών με την πολιτική αυτοκινήτου και την "βιώσιμη κινητικότητα". Εδώ το ερώτημά μου είναι γιατί τον καταργούμε από τώρα το πράσινο δακτύλιο, αφού ήταν προς εφαρμογή μετά από πάνω από ένα χρόνο και εφόσον δεν έχουμε ακόμα έτοιμο κάτι προς αναπλήρωσή του. Αν καταργούμε μόνο μέτρα, πως θα επιταχύνουμε τις αναγκαίες προσπάθειές μας, ώστε να πιάσουμε τους στόχους μείωσης των ρύπων, για τους οποίους στόχους δεσμευόμαστε διεθνώς αλλά και είναι ηλίου φαεινότερο πόσο αναγκαία για τη ζωή μας είναι η επίτευξή των;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου